23 noiembrie 2008

Prajitura-tarta cu pere

Azi am fost intr-o pasa inspiratzionala teribila.....am facut aceasta prajitura-tarta...dupa ureche....
Aveam 3 pere ratacite prin frigi..pe care nu le mai manca nimeni..si am zis..sa le utilizez corespunzator....
Sa va zic totusi ingredientele:
- 3 pere
- 400 g zahar
- 150 ml apa
- 4 linguri ulei
- 3 oua
- 1 cana faina(cca 200 g)
- 1 lingurita praf de copt
- esenta de rom (ca asta am mai avut prin casa;puteti pune de care doriti)
Mod de preparare..dupa ureche..nu am mai facut niciodata reteta asta...am facut cum m-a dus capul(din diverse informatii adunate..in creieras)
Astfel..am curatat perele de coaja si de samburi ...si le-am taiat bucati. Intr-o tigaie am pus cca 150 g zahar si 50 ml apa si le-am lasat pe foc pana s-a facut ca un sirop si le-am "facut baie" perelor taiate.
>

Apoi le-am pus in forma de tort si am uns bine si peretii vasului cu siropul de zahar (ca sa se caramelizeze la copt)
Aluatul de tarta se face cam asa:
Se separa albusurile de galbenusuri; albusurile se bat spuma apoi se adauga 250 g zahar, galbenusurile se amesteca bine cu cele 4 linguri de ulei si se adauga peste albusuri si se omogenizeaza; se pune 100 ml apa si esenta, se omogenizeaza bine. Faina se amesteca cu praful de copt(eu nu l-am mai dizolvat) apoi in ploaie se adauga peste restul amestecului.E bine ca viteza la mixer sa fie relativ mica in momentul in care se pune faina.Aluatul astfel obtinut se toarna in vasul unde se "odihnesc" perele.




Se lasa la cuptor pana creste bine si nu se mai prinde pe scobitoare.
Se lasa putin sa se racoreasca..si se intoarce tarta pe o farfurie astfel incat perele sa fie in partea de sus.
Cam asta a iesit....

POFTA MARE!

Nota: Daca tot am facut aceasta tarta "dupa ureche" si a iesit atat de buna ma gandesc sa particip si eu la concursul "Cel mai gustos desert" de pe blogul lui Teo . Premiile sunt oferite de www.laica.ro

Niciun comentariu: