11 ianuarie 2009

Prajitura cu mere

Ingrediente
- 9 mere mici (din astea am avut prin frigi)
- 400 g zahar
- 200 ml apa
- 4 linguri ulei
- 3 oua
- 1 cana faina(cca 200 g)
- 1 lingurita praf de copt
- esenta de vanilie
- 1 praf de scortisoara
Mod de preparare:
Merele se curata de coaja si de samburi si se taie in jumatate.
Intr-o tigaie am pus cca 200 g zahar si l-am lasat sa se "arda" apoi am adaugat cca 100 ml apa..si l-am lasat sa dea in clocot....a rezultat un sirop de culoarea cafelei...apoi...am pus merele

...sa faca "baitza"...am presarat si praful de scortisoara si le-am lasat pana s-au aramit.


Aluatul se face dupa cum urmeaza:
Se separa albusurile de galbenusuri; albusurile se bat spuma apoi se adauga 200 g zahar, galbenusurile se amesteca bine cu cele 4 linguri de ulei si se adauga peste albusuri si se omogenizeaza; se pune 100 ml apa si esenta, se omogenizeaza bine. Faina se amesteca cu praful de copt(eu nu l-am mai dizolvat) apoi in ploaie se adauga peste restul amestecului.

Intr-o tava am pus hartie de copt si am pus prima "foaie" (cca 2 treimi din aluat);


cand aceasta s-a copt, am scos-o din cuptor, am intepat-o cu o furculitza si am asezat merele; peste ele am pus si siropul care a mai ramas si am mai lasat 2-3 minute sa intre siropul in aluat.


Apoi am turnat deasupra merelor si a doua "foaie"

si am dat iarasi la cuptor...
Rezultatul final:


...si o bucatica apetisanta:



POFTA MARE!

Niciun comentariu: