1 noiembrie 2008

Friptura de vita la ceaun cu vin alb

Cum iubitul meu este fascinat de friptura din carne de vita preparata la ceaun si mama are grija in fiecare luna sa ne "asigure" portia de carne de vita, s-a votat in meniul zilei acest preparat.
Avem nevoie de:
- carne de vita (cantitatea o alegeti voi, ca nu necesita cantarire)
- condimente (e suficient doar sare si piper - carnea de vita are aroma ei specifica preparata friptura..si sincer sunt maniaca in ceea ce priveste condimentele in mancare - numai ca imi cam ajunsesera..si am zis sa prepar o friptura..simplutza...)
- 50 ml vin alb
Carnea se spala si se taie..felii sau cubulete.Se ia una bucata ceaun (daca ar fi dupa mine as prepara tot ce e de mancat la ceaun) si se pune carnea apoi apa (cam 3 degete desupra carnii), condimentele si se lasa la fiert in nestire....
Cat se facea carnitza am pregatit cartofii pt piure si i-am pus si pe ei la fiert.
Dupa vreo ora de fiert puteti incerca carnitza cu o furculita, daca e fiarta lasati sa scada apa de tot si adaugati 3-4 linguri de ulei(cat sa se prajeasca; daca preparati o cantitate mai mare de carne..puneti ulei pe masura).
Nota: In cazul in care apa a scazut si carnitza nu e suficient de fiarta mai adaugati fara nici o retinere. Uleiul il adaugati cand mai este foarte putina apa in vas.
Dupa ce a scazut apa si carnitza sfaraie in ulei trebuie intoarsa de vreo 3-4 ori sa capete crusta...apoi cand a capata crusta si culoare se pune vinul si se mai lasa pe foc pana scade si acesta.
Am servit cu piure de cartofi.
Merge cu orice fel de garnitura: cartofi natur, legume mexicane..su ce va mai pofteste inimioara.
Din pacate nu am poze cu acest fel...promit ca data viitoare voi poza si fripturica.
POFTA MARE!

Niciun comentariu: