23 noiembrie 2008

Friptura de vita la tava cu ciuperci

Pentru acesta friptura avem nevoie de :
- cca 600 g carne de vita
- 200 g ciuperci( eu am pus numai palariile....coditele le-am pus la orezul colorat;si am pastrat palariile)
- condimente de tot neamul(eu am pus sare , piper, tarhon, rozmarin, verdeturi "a la Provence"...de toate)...am vrut sa fie aromata
- 1 ceapa mica rosie
- 3-4 linguri suc de rosii (merge si pasta de tomate..dar mai putin..1 lingura e suficient)
- 50 ml vin rosu(din asta am acasa..producatia tatalui meu..:D:D..)
- apa
Mod de preparare:
Carnea taiata bucati potrivite..feliute...cat de cat....se caleste in ulei incins intr-o tigaie.


Apoi se scoate si se aseaza intr-o tava(eu am pus intr-o tava lunga ca pt checuri)apoi se pun condimentele..care mai de care.....

In uleiul ramas se caleste ceapa taiata marunt si cu sucul de rosii;


dupa aceea se adauga peste carne.
Separat se topeste putin unt si se calesc putin si ciupercutele "palarii".
Se pun si acestea peste carnita apoi se adauga apa


si se da la cuptorul preincalzit (eu abia scosesem tarta din cuptor..:))..)
Se lasa pana scade apa..pana are fripturica putin sos.
Nota: Daca a scazut apa si carnea nu e suficient de bine facuta, se mai adauga apa si se continua procesul..de coacere la cuptor pana se face bunutza.
Dupa aceea se scoate din cuptor se adauga vinul si se pune folie de aluminiu deasupra (eu i-am facut vreo 3-4 gauri cu cutitul) si se lasa pana scade sosul.

POFTA MARE!

Niciun comentariu: