25 ianuarie 2009

American pancakes

De ceva vreme caut o reteta de clatite "americanesti".....si am gasit-o.....:D:D...nu stiu daca intr-adevar respecta reteta americanilor...dar au iesit ca cele din filmele lor.....:)))).......
Ingrediente:
- 350 g faina alba
- 1 plic praf de copt
- 1-2 linguri zahar
- 300 ml lapte
- 1 ou
- cca 50 g unt topit (sau margarina)
- cca 100 g unt taiat in cuburi..
- 1 praf de sare
- topping (dupa preferinte...eu am avut doar dulceata prin casa...asa ca...s-a votat dulceata !)

Mod de preparare:
Se amesteca toate ingredientele uscate( faina, praful de copt, zaharul si sarea)


...in mijlocul amestecului se pune laptele, oul si untul topit (eu am folosit margarina Unirea la toata reteta)...se amesteca toate bine bine....pana rezulta un aluat cam ca de pandispan....


Intr-o tigaie se pune cate 1 cub de unt


si cu polonicul se pune prima clatita (aluatul se toarna cu polonicul si se lasa sa-si ia singur forma).....se lasa pe o parte pana face bule de aer


....apoi se intoarce si pe "spate"....si se verifica ulterior daca s-a facut...


Mie mi-au iesit 7 bucati....depinde de marimea polonicului...si de cata cantitate de aluat puneti in tigaie....depinde cat de mici/mari de doriti...



Am servit cu dulceata "votata"...


[Foarte incantata sunt de ele...ies foarte pufoase si satioase....o sa mai incerc cu siguranta cu diverse topping-uri....]

..si...sectiuni...



POFTA MARE!

4 comentarii:

Laura spunea...

Chiar ti-au iesit faine, bravo! ;)
Si eu am facut pentru prima oara pancakes acum o luna...si desi nu mi-au iesit prea aratoase :P ...au fost foarte bine primite de pofticiosii mei! :D
...asa ca te cred ca ai avut succes cu ele!

Piperlina spunea...

Mi-au iesit faine.. norocul incepatorului...as zice..ca e prima data cand am facut...mi-au placut mult la textura...ca sunt pufoase....:*:*...spor la "clatit"..

cristina spunea...

daca stergi tigaia cu un servetel dupa ce topesti cubul de unt si nu o mai misti dupa ce pui aluatul o sa iti iasa o culoare uniforma. pui un polonic de aluat si intorci dupa ce face basicute. si eu am descoperit secretul pe internet si chiar functioneaza :)

Piperlina spunea...

Mersi de pont... o sa incerc si asa...cand o sa mai am timp...din pacate...aproape ca nu am timp nici sa mananc ...sa le prepar nici atat..:(:(:(: